O tym, że kamper jest kamperem, a nie zwykłym samochodem dostawczym czy użytkowym, decyduje oczywiście zabudowa. To ona pełni funkcję części wypoczynkowej/mieszkalnej, umożliwiając również transportowanie wielu niezbędnych akcesoriów karawaningowych czy innych rzeczy, jakie mogą przydać się w podróży. Czym dokładnie jest modułowa zabudowa kampera? Jakie są jej zalety? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
Zabudowa modułowa kampera to wieloletni standard w budowie pojazdów kempingowych. Mówimy tutaj o zabudowie prefabrykowanej, która jest projektowana i produkowana na potrzeby konkretnego modelu pojazdu. Dzięki temu mamy pewność, że zabudowa idealnie pasuje do nadwozia samochodu.
Zabudowy modułowe, zgodnie z nazwą, składają się z wielu połączonych ze sobą modułów. Takie rozwiązanie stosuje się nie tylko w kamperach czy przyczepach kempingowych, ale również w pojazdach specjalnych, karetkach pogotowia, autach służb ratowniczych, pojazdach ciężarowych i dostawczych etc.
Do najważniejszych cech zabudowy modułowej kampera zaliczymy:
Zabudowy modułowe kampera stosuje się we wszystkich popularnych rodzajach pojazdów kampingowych. Mamy tutaj na myśli zarówno kampery typu integra, półintegra, alkowa, VAN, jak i coraz popularniejsze kamper vany.
Szczególnie te ostatnie uwydatniają zalety zabudów modułowych, które pozwalają maksymalnie wykorzystać stosunkowo niewielką przestrzeń i stworzyć pełnoprawny pojazd kampingowy, który zapewni komfortowe warunki mieszkalne dwóm czy nawet większej liczbie osób.
Przy okazji zachęcamy do lektury innego artykułu, w którym omawiamy popularne rodzaje aut kempingowych i pomagamy w wybraniu odpowiedniego wariantu dla siebie.
Zabudowy modułowe stały się standardem z uwagi na szerokie możliwości perfekcyjnego dopasowania do oczekiwań klienta. W branży producentów kamperów praktycznie nie funkcjonuje stwierdzenie, że coś jest niemożliwe do zrobienia – wszystko to kwestia inwencji i dobrego projektu.
Modułowa zabudowa pozwala stworzyć taką przestrzeń mieszkalną kampera, która będzie funkcjonalna, wygodna, pojemna i dopasowana do potrzeb przewidzianej liczby mieszkańców. To dzięki modułowej konstrukcji na jednym nadwoziu można stworzyć zarówno kampera dla 2, jak i 3, 4 czy 5 osób.
Nie zapominajmy oczywiście, że pewnym ograniczeniem są możliwości i specyfika pojazdu, na którym będziemy montować zabudowę. Projektant musi uwzględnić przede wszystkim DMC, czyli dopuszczalną masę całkowitą.
Jeśli dany pojazd ma być przeznaczony na prawo jazdy kategorii B, to musi zmieścić się w DMC 3,5 tony. Może się okazać, że po wykonaniu zabudowy całkowita masa pojazdu wyniesie np. 3350 kilogramów, a to oznacza, że po zapakowaniu tylko najpotrzebniejszych rzeczy z pewnością przekroczymy DMC, co jest złamaniem przepisów drogowych.
Stąd producenci kamperów kładą ogromny nacisk na etap projektowy, wciąż szukając też nowych materiałów, które z jednej strony gwarantują odpowiednią trwałość i wytrzymałość, a z drugiej są możliwie jak najlżejsze.
Szeroki wybór kamperów renomowanych marek HYMER, Buerstner oraz Sunlight znajdziesz w stałej ofercie HYMER Poznań. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszymi doradcami oraz do odwiedzenia salonu wystawowego w Sadach koło Poznania, gdzie pomożemy Ci dobrać zabudowę spełniającą Twoje oczekiwania.
Zajrzyj też do innych artykułów opracowanych przez ekspertów HYMER Poznań. Dowiesz się z nich m.in., dlaczego warto rozważyć zakup kampera marki Sunlight oraz jakie argumenty przemawiają za zakupem fabrycznie nowego kampera.